Tuesday 24 May 2011

Gold, Silver Legalized As Currency In Utah

Dinar dan Dirham [Emas dan Perak] disahkan sebagai mata wang di Utah
telah menjadi negara bahagian pertama di Amerika melegalisasikan syiling emas dan perak sebagai mata wang. Tapi jangan berharap orang ramai akan berjalan-jalan dengan beg rendah bergantung penuh daripada logam mulia tersebut ...

Dalam satu langkah yang dirancang untuk menongkah arus dengan dasar kewangan The Fed, undang-undang baru ini akan membolehkan warga Utah untuk menyimpan emas dan perak di dalam peti besi dan menggunakan "kad debit" untuk melakukan transaksi kewangan. Kerana perniagaan tidak akan diminta untuk menerima syiling baik di nilai nominal atau pasaran, kemudahan melalui vault akan menjadi jalan satu-satunya cara untuk mengambil keuntungan dari undang-undang baru tersebut.

Simpanan Emas dan Perak Utah akan menjadi seperti kubah pertama di Negara tersebut, dan akan mula beroperasi mulai pada 1 Jun.

"Kerana kita sedang berhadapan dengan sesuatu yang sangat berfikir ke depan,saya harapkan sikap menunggu dan melihat," kata pemilik Simpanan Craig Franco "Setelah simpanan dijalankan dan transaksi telah berlaku, maka saya fikir orang akan berpindah ke kemudahan yang baru ini."

Ianya juga akan membebaskan emas dan perak dari cukai capital gain.
"Kami melihat ini sebagai ukuran dolar-ramah," kata Larry Hilton, seorang peguam yang membantu draft. "Ini akan menguatkan dolar dengan memfokuskan kembali masalah dasar di Washington pada apa yang menyebabkan ungkapan, “ dollarsebagus emas. "
Dan itu pasti lebih baik dari kita boleh mengatakan tentang mata wang kertas dollar yang sedang lesu sekarang ini...

No comments:

Post a Comment